نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء
آخرین نظرات
بسم الله

نمایندگان ملت در واکنش به اظهارات وزیر خارجه که گفته است مذاکرات هسته‌ای، کشور را امن‌تر کرده است، تاکید کردند: امنیت کشور مدیون از خودگذشتگی شهدا است.
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «بعد از مذاکرات هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است»اظهار داشت:  اتفاق جدیدی نیفتاده که بگویند امنیت کشور بعد از مذاکرات هسته‌ای بیشتر شده است،  این موارد جزء خطاهای اساسی و محاسباتی دولت یازدهم است که انتظار می‌رود دولت‌مردان در گفتار و سخنانشان دقت‌نظر بیشتری داشته باشند.
نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: مگر مذاکرات هسته‌ای تاکنون به چه نتیجه‌ای رسیده است که کشور پس از آن امن‌تر شده باشد؟ تمدید مذاکرات که نتیجه بزرگی نیست، قبلاً هم مدام مذاکرات تمدید می‌شد، اتفاقی نیفتاده است، حتی مذاکرات هسته‌ای روی اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار نبوده چه برسد به امنیت کشور.
امنیت ملی ما را موشک‌های ساخت طهرانی‌مقدم بالا برد
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات ظریف گفت: امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که طهرانی‌مقدم از موشک «تل‌آویو زن» رونمایی کرد؛ امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که جوانانی چون احمدی‌روشن با اتکای مخلصانه دستاوردهای بزرگ هسته‌ای را رقم زدند، از همه بالاتر امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که آن پیر سفر کرده گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».
وی تصریح کرد: اگر قرار بود چند جلسه و چند عکس یادگاری با جان‌کری برای ما تولید احترام کند و برای ایرانی‌ها احترام به ارمغان بیاورد، الآن «نتانیاهو» محترم‌ترین آدم دنیا بود، اگر قرار بود چند عکس با برخی از وزرای خارجی چند کشور اروپایی احترام به وجود آورد، «آریل‌شارون قصاب» هم محترم‌ترین مرد دنیا بود.
با اظهارات غیرواقعی دستاوردها را هدر ندهید
نماینده دشتستان در مجلس نیز با تأکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای ربطی به امنیت کشور ندارد، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مراقب باشد با برخی اظهارات غیرواقعی دستاوردهای انقلاب را هدر ندهد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان گفت: امنیت کشور ما مربوط به امروز نمی‌شود، این نظام به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی، از امنیت برخوردار است.
وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با 1+5 ربطی به امنیت کشور ندارد، افزود: احترام و حرمت نظام به برکت مقاومت مسئولان و مردم است؛ اینگونه اظهارات آقای وزیر خارجه عقبه فکری درستی ندارند و از پشتوانه عقلانی برخوردار نیست.
موسوی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان حمایت کرده و می‌کنیم اما باید مراقب باشند برخی اظهارات غیرواقعی را مطرح نکنند که دستاوردهای 35 ساله انقلاب و نظام اسلامی را هدر دهند.
امنیت کشور تابع مذاکرات هسته‌ای نیست
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امنیت کشور تابع مذاکرات هسته‌ای نیست، گفت: آقای وزیر خارجه در بیان چنین مطلبی اشتباه کرده است؛ ما از هر چیزی بگذریم از امنیت کشورمان نمی‌گذریم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مقایسه با هر جای دنیا از امنیت حداکثری و قابل قبولی برخوردار بوده و هست.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: این طور نیست که مذاکرات هسته‌ای با 1+5 موجب امن‌تر شدن کشورمان شده باشد؛ بنده صحبت‌های آقای ظریف را قبول ندارم چرا که حوزه امنیت کشور همواره پرقدرت بوده و در این زمینه از سوی مسئولان ذی‌ربط کم‌کاری نشده است.
حقیقت‌پور همچنین تأکید کرد: ما امنیت کشورمان را مردمی کردیم و آن را به مردم سپردیم، لذا امنیت کشور تابع مذاکرات هسته‌ای نیست.
اقتدار امروز مرهون
 از خودگذشتگی شهدا
محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: اقتدار و امنیت امروز کشور حاصل از خودگذشتگی‌های شهدا در انقلاب و دفاع مقدس و در مرحله بعد ساخت موشک‌ها با بردهای مختلف است و این توانمندی‌ها در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است.
نماینده مردم تهران گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 1+5 قدرتمند ظاهر نمی‌شد و در مقابل دشمن ضعف نشان می‌داد بطور قطع نمی‌توانستیم نتیجه لازم را از مذاکرات بگیریم.
وی افزود: مذاکره و دیپلماسی جایگاه خود را دارد و مذاکره با قدرت ملی و حمایت‌های ملت است که می‌تواند موفق باشد و در واقع حمایت‌ها و رهبری رهبر معظم انقلاب و نیز حمایت‌های مردم بود که باعث شد تیم مذاکره‌کننده حضوری مقتدر در مذاکرات داشته باشد.
کوثری خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت امروز کشور ما حاصل از خودگذشتگی‌های شهدا در انقلاب و دوران دفاع مقدس و در مرحله بعد ساخت موشک‌ها با بردهای مختلف در کشور است و مجموعه این توانمندی‌ها در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب، اقتدار کشور ما را شکل داده است.
اقتدار ما 1+5 را پای میز مذاکره کشانده است
وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نیز در واکنش به این اظهارات گفت: اگر دشمن ما امروز نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران نگاه چپ داشته باشد به اعتبار اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و این به معنای این نیست که آنها نخواسته‌اند کاری بکنند یا مذاکرات جلوی آن را گرفته و یا آنها به مذاکره پایبندند.
وی افزود: استکبار هیچ‌گاه از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرده مگر اینکه انجام آن کار در توان آن نبوده و یا آن را بی‌‌فایده دانسته است.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت:‌ مؤلفه‌های اقتدار و امنیت امروز کشور ما امروز 1+5 را پای میز مذاکره نشانده و این امنیت و اقتدار پیش از مذاکرات وجود داشته و آن موجب شده تا مذاکره‌کنندگان غربی با تیم ایرانی بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.
احمدی خاطرنشان کرد: ما قدردان زحمات مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان هستیم، اما اینکه کسی تصور کند با انجام این مذاکرات امنیت به کشور ما آمده قطع به یقین اشتباه می‌کند و تنها این موضوع که آنها مؤلفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران را توانسته باشند تشریح کنند، برای ما قابل پذیرش است.
http://kayhan.ir/fa/news/31445
۹۳/۰۹/۱۵
منتظران ظهور/ مجتبی دهقانی پوده

امنیت کشور مدیون شهدا و ایثارگران است نه مذاکرات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">