نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء
آخرین نظرات
بسم الله
main-image
آمریکای «پسا ترامپ» گرفتار اوضاع عجیب و پیچیده‌ای شده و اعتراضات علیه اقدامات عجیب و بعضا خطرناک ترامپ هم هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. مردم کالیفرنیا با استفاده از شرایط به هم ریخته آمریکا، ساز جدایی را دوباره کوک کرده‌اند اما ترامپ نیز دست بردار نیست و هر روز جنجال‌های تازه‌ای به راه می‌اندازد.
در به هم ریختگی آمریکا همین بس که طی چند روز گذشته در اعتراض به فرامین جنجالی ترامپ تمام مقامات ارشد مدیریت وزارت خارجه آمریکا که از دوره «باراک اوباما» باقی مانده بودند همه استعفا کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها این بزرگترین استعفای دسته جمعی در تاریخ وزارت خارجه آمریکا عنوان است. همزمان «مراک مورگان»، رئیس‌مرزبانی آمریکا نیز در اعتراض به تصمیم ترامپ برای کشیدن دیوار در مرز مکزیک استعفا کرده است. شهرداران و مقامات بیش از ۳۰۰ شهر بزرگ و کوچک آمریکا نیز اعلام کرده‌اند، با ماموران مهاجرتی دولت فدرال همکاری نخواهند کرد!
خبرهای تازه‌ای که از آمریکا می‌رسد نیز بحرانی بودن اوضاع تأیید می‌کنند. دیروز خبرگزاری‌ها گزارش دادند تعدادی از فعالان در ایالت کالیفرنیا که بعد از پیروزی دونالد ترامپ خواهان جدایی این ایالت از ایالات متحده شده بودند، مجوز جمع‌آوری امضا را برای به رأی گذاشتن این طرح دریافت کرده‌اند.«الکس پادیلا»، مسئول امور انتخابات ایالت کالیفرنیا، پنج‌شنبه به حامیان طرح موسوم به «کالگزیت» اجازه داد برای جمع‌آوری تقریباً 600 هزار امضای لازم برای برگزاری همه‌پرسی در سال 2018 دست به کار شوند. حامیان این طرح باید تا 25 ژوئیه (3 مرداد 1396) 585 هزار و 407 امضا را که معادل هشت درصد از رأی‌دهندگان ثبت نام کردۀ کالیفرنیاست، جمع‌آوری کنند.در پایگاه اطلاع‌رسانی حامیان «کالگزیت» آمده: «از دیدگاه ما، ایالات متحده آمریکا مظهر چیزهای زیادی است که با ارزش‌های مردم کالیفرنیا در تعارض هستند و ایالت ماندن ما بدان معناست که کالیفرنیا به دیگر ایالت‌ها یارانه پرداخت خواهد کرد و این مسئله به ضرر ما و ضرر کودکان ماست.»بسیاری از مردم کالیفرنیا بعد از موفقیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به فکر استقلال از آمریکا افتاده‌اند.
اعتراض اساتید دانشگاهی
 و برندگان جایزه نوبل
همزمان با کوک دوباره ساز جدایی کالیفرنیا هزاران استاد دانشگاه در آمریکا از جمله 11 برنده جایزه نوبل نیز طی درخواستی با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ مخالفت کردند. در بیانیه اعتراض‌آمیز این اساتید آمده: ما اساتید و محققان رشته‌های مختلف می‌خواهیم نگرانی و اعتراض جدی خود را نسبت به این اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کنیم. ما قویا خواستار بازنگری در این سیاست‌های دونالد ترامپ هستیم.»
اعتراض دانشگاهیان آمریکا به فرمانی است که روز جمعه ترامپ آن را امضا کرد. بر اساس متن نهایی این فرمان جنجالی و نژادپرستانه ، صدور روادید برای اتباع کشورهایی که «مضر برای منافع ایالات متحده» خوانده شده، به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آنها «وضعیت اضطراری» اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است. در متن همچنین از عبارت «ممانعت از ورود» استفاده شده، به این معنی که احتمالا افرادی که از قبل روادید داشته باشند هم برای 90 روز اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت. نکته جالب توجه اینکه نام عربستان در این لیست نیست! ترامپ در این مراسم فرمان اجرایی «تقویت ارتش» را هم امضا کرد، که به گفته او مجوز خرید کشتی، هواپیما و دیگر تجهیزات نظامی را فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به پنتاگون می‌دهد.
واکنش‌ها
پایگاه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز با اشاره به طرح «دونالد ترامپ» درباره منع صدور ویزا برای اتباع برخی کشورهای مسلمان به بهانه‌های امنیتی، نوشت: «عربستان که با تروریسم و افراطی‌گری مرتبط بوده در طرح ترامپ نادیده گرفته شده است. به نوشته ایندیپندنت، در واقع کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که با جمهوری اسلامی در رقابت ژئوپولیتیکی هستند از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا که با ایران نیز به شدت مخالف است، استقبال کرده‌اند.»
دیدار با نخست‌وزیر انگلیس
اما در حالی که ترامپ مشغول اجرای وعده‌های نژادپرستانه خود علیه مسلمانان و مهاجران است ترزا‌می ‌نخست وزیر انگلیس که روز جمعه برای دیدار با ترامپ به واشنگتن رفته بود در یک نشست خبری مشترک گفت که ترامپ در مذاکره با او، «تعهد بی‌چون و چرای» آمریکا از سازمان ناتو را مورد تاکید قرار داد. ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی‌اش بارها این پیمان را «ناکارآمد» توصیف کرده و گفته بود که آمریکا احتمالا دیگر به کشورهایی که سهم خودشان را برای دفاع نمی‌پردازند، کمک نخواهد کرد.نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت که دو طرف موافقت کردند کشورهای عضو ناتو، برای مواجه شدن با چالش‌های مشترک سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهند. ترامپ در این دیدار بر حمایت خود از آنچه که «روابط بسیار ویژه» میان ایالات متحده و انگلیس خواند، حمایت کرد.
ترامپ همچنین در جریان کنفرانس خبری گفت که درخصوص مسئله شکنجه به نظر وزیر دفاع دولتش احترام خواهد گذاشت اما همچنان معتقد است شکنجه روش مؤثری است!http://kayhan.ir/
۹۵/۱۱/۱۰
منتظران ظهور/ مجتبی دهقانی پوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">