نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء
آخرین نظرات

بسم الله

آیت الله نجفی
نماینده سابق شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه ۷ تیر بسیار پر گفتمان است و در یک مصاحبه نمی‌گنجد اما احساس آن زمان برای ما قابل گفتن نیست و این حادثه حاوی مسائل بسیاری است.

  هفتم تیرماه هر سال یادآور خاطره‌ای دردناک و تلخ برای ملت ایران است، خاطره‌ای که با شهادت آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ یار باوفایش کربلای دیگری را برای ایران رقم زد.

آیت‌الله قدرت‌الله نجفی قمشه‌ای نماینده سابق مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بعد از زنده ماندن از حادثه ۷ تیر، با نام شهید زنده نامگذاری شده است و با گذشت نزدیک به ۲۴ سال از این واقعه، هر سال خاطرات خود را بر زبان می‌آورد.

به منزل ایشان رفتیم و با وی درباره جزئیات حادثه آن روز به گفت‌وگو نشستیم.

واقعه ۷ تیر بسیار پر گفتمان است

آیت‌الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا درباره حادثه ۷ تیر اظهار کرد: واقعه ۷ تیر بسیار پر گفتمان است و در یک مصاحبه نمی گنجد به ویژه برای من که ۲۴ سال است در این رابطه مصاحبه می‌کنم در این مختصر مصاحبه می‌توانم سخن شهید مظلوم آیت الله بهشتی را در آن شب عرض کنم.

وی افزود: دستور جلسه آن شب علل تورم و بررسی راه‌های رفع تورم بود، اما وقتی آقای بهشتی می‌خواستند جلسه را شروع کنند، نمایندگان با یک دیگر صحبت کردند و گفتند مملکت رئیس جمهور ندارد، حالا تا تورم.

رأی می‌خواهیم تا در عرصه بین‌الملل آبرو داشته باشیم

نماینده سابق شهرضا با بیان اینکه شهید بهشتی فرمودند از جلسه رأی می‌گیریم، گفت: جلسه رأی داد راجع به ریاست جمهوری صحبت شود، دکتر بهشتی  ۳ تا ۵ دقیقه حرف زدند در ۵ دقیقه اول راجع به اینکه شرایط‌مان برای کاندیداتوری ریاست جمهوری چیست، آدم باتقوا و پیرو خط امام می‌خواهیم، بنی صدر با ۱۱ میلیون رأی فرار کرد بنابراین رأی می‌خواهیم تا در عرصه بین‌الملل آبرو داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ۵ دقیقه دوم فرمودند پوستر بازی نکنید این پوستربازی‌ها روش اروپایی‌ها است شما دنبال نکنید معقول تبلیغ کنید.

آیت‌الله نجفی افزود: ۵ دقیقه سوم راجع به اینکه رئیس جمهور چه کسی باشد، شروع به حرف زدن کردند و از گوشه جلسه شهید شهریاری، نماینده مردم بوشهر بلند شد و گفت آیا وقت آن نشده که خودتان یا آقای خامنه‌ای کاندیدای ریاست جمهور شوید.

شب قبل از ۷ تیر آقای خامنه‌ای را در مسجد ابوذر ترور کرده و در سی سی یو بودند و دکتر بهشتی ۳ بار تکرار کردند نخیر نخیر نخیر وقت آن نشده است؛ شهید بهشتی مشغول گفتن این حرف‌ها بود و در حالی که دستانشان بلند بود، سر این کلمه سالن منفجر شد.

یک آتش بمب دیدیم و صدای انفجار شنیدیم

نماینده سابق مردم شهرضا در مجلش شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آن لحظه چیزی نفهمیدیم فقط یک آتش بمب دیدیم و صدای انفجار شنیدیم و همانطور که در صندلی نشسته بودم، سرم به زمین کوبیده شد و سقف پائین آمد؛ وقتی خبرنگاران بعد از آن واقعه از من مصاحبه کردند و گفتند حالت را در آن لحظه بگو و آن احساسی که راجع به شهید بهشتی در آن لحظه داشتی بیان کنید من یک بیت شعر را می‌خواندم.

آیت‌الله نجفی در حالی که گریه می‌کرد گفت: 

پروانه صفت چشم بر او دوخته بودم                     وقتی شدم آگاه که خود سوخته بودم

در ۳ بیمارستان ۴۲ ترکش از بدنم خارج کردند

وی افزود: ۷ عمل جراحی بر روی بدنم شد و در ۳ بیمارستان ۴۲ ترکش از بدنم خارج کردند و چشم راستم نابینا شد و پرده‌های گوشم آسیب دید؛ ۶۹ درصد جانبازی دارم و در عین حال ۶ ترکش در پای راستم و یک ترکش در بازوی راستم از آن حادثه باقی مانده و عصب‌های دست راستم قطع شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز با حدود ۱۵ نوع دارو به سر می‌برم بیان کرد:  در این ۳۴ سال تا یکسال فرزند شهیدم مصطفی از من پرستاری می‌کرد و بعد از آن مادر مصطفی همسرم، پرستارم است که هم داغ شهیدیش را بر دل دارد و هم از من پرستاری می‌کند و شبی یک آمپول همسرم برایم تزریق می‌کند.

آیت‌الله نجفی افزود: این اشاره‌ای بود به واقعه آن شب اگر بخواهم آنچه در خاطره ۳۴ ساله‌ام که دارم بازگو کنم چند کتاب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم از شهرضا،

۹۷/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">