نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء
آخرین نظرات

بسم الله

در روایت های اسلامی، درباره نزول حضرت مسیح علیه السلام سخن به میان آمده است، نه ظهور آن بزرگوار. این دو کلمه، مفاهیم متفاوتی دارد؛ یکی به معنای غیبت ودیگری نشان دهنده عروج و رفع الی الله و نزول دوباره است

ضرورت همه ادیان الهی، ظهور منجی حقیقی در آخر الزمان است و وعده خداوند و پیامبران بزرگ الهی در ظهور آن بزرگوار و برقراری صلح وعدالت در جهان است. عقل، فطرت و وجدان های بیدار وتجربه ها ی انسانی نیز این معنا را تأیید می کند که مقصد کاروان انسانیت، حکومت واحد جهانی وعدالت خواه وعدالت پروراخلاقی است.

در روایت های مهدویت، از عیسی بن مریم به عنوان یکی از یاران حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف یاد شده است که در زمان ظهور حضرت مهدی  عجل الله فرجه الشریف از آسمان نزول می کند و پشت سرآن حضرت قرار می گیرد و در نماز جماعت به ایشان اقتدا خواهدکرد ومعاونت ایشان را برعهده دارد.وی حامی و مروج حضرت حجت است که به هدایت مردم به ویژه اهل کتاب می پردازد. حضرت محمد صلی الله علیه وآله نیز در روایتی براین حقیقت تأکید می کند ومی فرماید:«سپس هنگام ظهور حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف عیسی بن مریم فرود می آید و پشت سر او (حضرت مهدی)، نماز می خواند»(1).
پیامبر در روایت دیگری حضرت مسیح را حاکم عادل و شکننده صلیب ها در عصر ظهور معرفی می کند و می فرماید:«قسم به کسی که جانم در دست اوست، نزدیک است که در میان شما، پسر مریم فرود بیاید.او حاکمی عادل است که صلیب را می شکند وخوک را می کشد وجزیه را بر می دارد(2).
رهبر انقلاب جهانی اسلامی، حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف است وعیسی بن مریم، این پیامبر اولوالعزم الهی، دررکاب آن حضرت درراه جهانی سازی اسلامی وجهانی شدن ارزش های قرآنی، ایشان را یاری می کند.یکی از عوامل اثر گذار در پیشرفت انقلاب جهانی مهدوی وبرقراری حاکمیت انقلاب اسلامی درسراسر جهان،حضور این پیامبر الهی در کنار مهدی آل محمد صلی الله علیه وآله وعجل الله فرجهم است. بی شک ، مسیحیان جهان با لطف الهی، ضرورت پیروی از حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریفومشارکت در انقلاب جهانی مهدوی را خواهند شنید وبه ایشان روی می آورند و از این راه ، اسلام سریع تر در سراسر جهان گسترش می یابد و حضرت مسیح علیه السلام  در این امر نقش مهمی را ایفا می کند. (3).
حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف با پیامبران بزرگ الهی شباهت های بسیاری دارد و ویژگی های برجسته زندگی هر یک از آنان، در وجود پاک آن حضرت نمودار است. در این میان ،شباهت بسیاری میان حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف وحضرت مسیح  علیه السلام  وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از :
الف) هردو در خردسالی وکودکی به مقام ولایت مطلقه رسیدند .حضرت عیسی  علیه السلام  به تصریح قرآن کریم، در آغاز تولد به مقام نبوت رسید(4) وحضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف هنوز به پنج سالگی نرسیده بود که به امامت و ولایت مطلقه الهی مفتخر شد.
ب) هردو در نخستین لحظات تولد، لب به سخن گشودند.عیسی  علیه السلام  فرمود: «منم بنده خدا، او به من کتاب عطا کرده و مرا پیامبر خود قرار داده و مایه برکت و رحمت گردانیده است
»(5) حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف نیز در لحظه نخستین ولادت سخن گفت؛ چنان که شیخ صدوق می نویسد:«چون مهدی عجل الله فرجه الشریف متولد شد، برای خدا به سجده افتاد»(6).
ج) هردو از دیده ها غایب وپنهان شدند، چنان که درباره عیسی بن مریم  علیه السلام  می خوانیم : « خداوند او را به سوی خود بالا برد»(7) و همین امر موجب شد، مردم از فیض دیدارش محروم شوند.امام زمان  عجل الله فرجه الشریف نیز در پشت پرده غیبت است و کسی نمی داند که آن حضرت کجا به سر می برد.
د) درمیان عقاید مردم درباره هر یک از آن دو وجود مقدس، اختلاف های بسیار وچشمگیری وجود دارد. گروهی تولد حضرت مسیح  علیه السلام  را انکار وگروهی دیگر تولد او را تأیید کردند و گفتند : برانگیخته شد، ولی به دست رومیان به دار آویخته شد. خداوند نیز درقرآن کریم در این باره می فرماید:«اورا نه کشتند و نه به دارش زدند،ولی جریان برآنان مشتبه شد»(8).
درباره حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف نیز همین عقاید متفاوت وجود داشت. گروهی منکر تولد آن حضرت شدند و گروهی گفتند» متولد شد، ولی از میان رفت؛ ولی شیعیان عارف وخالص، در انتظار مقدم مبارکش هستند.
هـ) هردو، دریک روز، ظهور و برای اعتلای اسلام با هم همکاری خواهند کرد.

..................................................................................................
پی نوشت :

۲-بحارالانوار، ج۵۱،ص ۷۱
٫
۳-همان، ج۵۲،ص ۳۸۲؛ صحیح بخاری، ج۲، ص ۲۶۵
٫
۴-برگرفته از سایت:
http://www.ncl.ir/articles/mashi.mahdi.html
5-نک: مریم:۳۰
٫
۶-مریم:۳۰-۳۲
٫
۷-شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ص۴۳۳؛آل عمران:۱۸
٫
۸-نک: نساء:۱۵۸
٫
۹-نک: نساء:۱۵۷
٫
-ماهنامه موعود، ش ۶۵
٫

http://mahdi313.ir/

۹۷/۱۰/۰۴
منتظران ظهور/ مجتبی دهقانی پوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">