نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء

مسجدومجتمع فرهنگی،آموزشی وپژوهشی حضرت نورالأصفیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف

نورالأصفیاء
آخرین نظرات

دفاع از میراث 9 دی

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ب.ظ
بسم الله
خبرگزاری فارس: دفاع از میراث 9 دی

زمان‌شناسی نیز عنصر دیگری است که حماسه 9 دی را تبدیل به یک رویداد تاریخ‌ساز در کتاب انقلاب اسلامی ایران نموده است. به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران و صاحب نظران اگر حماسه 9 دی در تاریخ مشخص خودش روی نمی‌داد مطمئنا تاثیر شگرف خود را دارا نمی‌بود.

 روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم«محمد اسکندری» نوشت:

نوشتن درباره حماسه 9 دی سال 88 به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. رویدادی سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی که همچون نقطه عطفی روند تحولات ایران و حتی منطقه و جهان را به نفع جریان مستضعف تغییر داد و چشم امید دنیای استکبار را برای براندازی نیمه سخت نظام مردم سالاری دینی کور کرد.
به طور کلی می‌توان چندین مولفه را به عنوان شاکله‌های اساسی حماسه 9 دی سال 88 برشمرد که اصلی‌ترین آنها غیرت دینی، بصیرت، زمان شناسی و حضور مستقیم مردم در عرصه سیاسی است.
اگر نگاهی به روند شکل‌گیری اتفاقات سال 88 به ویژه محرم آن سال داشته باشیم درک می‌کنیم که خشم و اعتراض مردمی نسبت به اقدامات فتنه‌گران زمانی به اوج خویش رسید که اذناب فتنه عملا شمشیر خود علیه ارزش‌های دینی را از نیام کشیدند و همین عامل باعث شد تا سیل عظیم مردم خس و خاشاک جریان فتنه را در بر گرفته و منکوب سازد.
از سوی دیگر بصیرت مردمی در این رویداد کاملاً موج می‌زد. در حالی که در فضای غبار آلود فتنه تشخیص حتی برای برخی از به اصطلاح خواص سیاسی جامعه سخت شده بود مردم با بصیرتی عمیق پشت سر ولی فقیه خویش به حرکت در آمده و یک فرایند براندازی نرم را که از سوی دشمنان خارجی و داخلی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده بود، ناکام گذاشتند.
زمان‌شناسی نیز عنصر دیگری است که حماسه 9 دی را تبدیل به یک رویداد تاریخ‌ساز در کتاب انقلاب اسلامی ایران نموده است. به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران و صاحب نظران اگر حماسه 9 دی در تاریخ مشخص خودش روی نمی‌داد مطمئنا تاثیر شگرف خود را دارا نمی‌بود. این حماسه نه دیر و نه زود روی داد. از یک سو باعث شد تا فتنه‌گران فرصت نشان دادن ماهیت پلید خویش را داشته باشند و از سوی دیگر به طور کامل جریان فتنه را سد کرد.  با این حال و اکنون پس از گذشت چند سال از ثبت حماسه 9 دی به نظر می‌رسد که برای حراست و صیانت از این حماسه ملی باید چندین نکته مهم را مد نظر داشته باشیم.
ابتدا باید مراقب بود که این حماسه مردمی و ملی به نام هیچ جریان و گروهی ثبت و ضبط نشود. 9 دی از میان تمام اقشار و سلایق مردم جوشید و از آن همه مردم نیز بوده و خواهد بود و هیچ گروهی نمی‌تواند این حماسه را مصادره به مطلوب کند.  از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که 9 دی دعوای میان طرفداران احزاب یا گروه‌های سیاسی نبوده است بلکه متن و حاشیه این تحول سیاسی بزرگ در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام و رهبری رقم خورده است.
مع‌الاسف این روزها برخی سعی دارند فتنه 88 را به نوعی به دعوای دو جریان سیاسی در کشور تقلیل دهند و پس از آن راه را برای بازگشت بدون هزینه فتنه‌گران هموار سازند. در حالی که حافظه تاریخی ملت ایران جنایت‌های جریان‌ فتنه را به هیچ وجه فراموش نکرده و نمی‌کند.
فتنه 88 یک پروژه کامل براندازی نرم بود که با هدایت دشمنان خارجی و بازیگری برخی معاندان داخلی رقم خورد و در نهایت نیز این خود مردم بودند که با حضور در عرصه از کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده و مانع از تحقق این توطئه سهمگین شدند. امروز حافظان 9 دی می‌بایست با تنویر افکار عمومی مانع از تصویر‌سازی برای فتنه 88 و مبری کردن عامل آن شده و پیام حماسه 9 دی را برای نسل‌های آتی حفظ و ضبط کنند.

انتهای پیام/ز/گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس

۹۸/۱۰/۰۸
منتظران ظهور/ مجتبی دهقانی پوده

دفاع از میراث 9 دی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">